13 Mayıs 2015 Çarşamba

“Gitmeden görebilirsin. Hatta duyabilirsin. Ama kokusunu alamazsın.”



“Gitmeden görebilirsin. Hatta duyabilirsin. Ama kokusunu alamazsın.” sözünü hatırladınız mı? Sinema salonlarında film başlamadan çıkan Maxi Miles reklamında geçiyordu bir zamanlar. Baharatların da hikâyesi böyle başlıyor aslında. Milattan önce 5000 yıl öncesine kadar baharatların kullanıldığına dair bulgular rastlanıldığını okudum az önce. Yüzyıllar boyunca Batı, Doğu’ya ulaşmanın yollarını aramış durmuş. Ticaret ise 1500’lü yıllarda başlamış. Yani, o tarihlerden beri insanlar kokuyu hep takip etmiş.

Şu anda küresel bir köyde yaşıyoruz. Yeni bir telefon, son sezon bir elbise, taze avokado veya Amerika’da çok severek içtiğiniz kahveye bulunduğunuz herhangi bir yerden internet yoluyla anında ulaşabilirsiniz. Tamam, hayat kolaylaşıyor mutlaka, ama daha karmaşık hale geliyor sanki. Hikâyesi olmayan, güvensizlik yaratan bir sürü ürünle karşı karşıyayız. Dolayısıyla, güven, sürdürülebilirlik ve samimiyet önemini arttırdı.

Siz, siz olun kokuyu bizzat koklayana kadar takip etmeyi bırakmayın J

Reklam filmini de hatırlayamadıysanız, link’i şöyleydi: https://www.youtube.com/watch?v=jd0qL-Lka90

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder